УПИС 2024/25.

Основне академске студије

Прочитај више

УПИС 2024/25.

Мастер студије

Прочитај више

УПИС 2024/25.

Докторске студије

Прочитај више

STEAM+X

У суботу, 20. априла 2024. године, одржана је прва међународна научно-стручна конференција „STEAM+X приступ у образовању: истраживања, пракса и перспективе“ у организацији Педагошког факултета у Сомбору и Удружења сомборских учитеља. На конференцији су се као чланови Програмског одбора и предавачи окупили научници, наставници и студенти докторских студија из 14 држава: Аустралије, Аустрије, Ирске, Турске,  Шпаније, Грузије, Мексика, Републике Хрватске, Републике Северне Македоније, Босне и Херцеговине, Републике Словеније, Португала, Велике Британије и Републике Србије. Конференција је организована са циљем представљања могућности холистичког приступа образовању кроз STEAM + X, сагледавања могућности примене STEAM + X, приступа у образовању, представљања трендова у савременим истраживањима STEAM + X приступа и повезивања  научника и наставника ради размене искустава, идеја и подстицања даље сарадње у развијању квалитетних и применљивих модела за примену STEAM + X приступа у образовању.

У име Програмског и Организационог одбора Конференције учеснике је поздравила проф. др Маријана Горјанац Ранитовић  и представница Удружења сомборских учитеља Ружица Вукелић. Декан Педагошког факултета у Сомбору, проф. др Саша Марковић је након краће поздравне речи, прогласио скуп отвореним.

Пленарна предавања су одржали еминентни стручњаци у области SТЕАМ образовања: проф. др Лин Д. Инглиш (Lyn English, Факултет за образовање наставника и лидерство, Департман за STЕМ образовање, Технолошки универзитет у Квинсленду, Бризбејн и универзитетски сарадник Академије друштвених наука у Аустралији), проф. др Жолт Лавица (Zsolt Lavicza, Факултет за образовање у Линцу, Департман за SТЕМ образовање, Универзитет Јоханес Кеплер), проф. др Бранислав Ранђеловић (Електронски факултет, Универзитет у Нишу и директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд) и проф. др Дубравка Гласновић Грацин (Учитељски факултет, Катедра за математику и статистику, Свеучилиште у Загребу), а сесијом су председавале проф. др Ешлин Тухил (Aisling Twohill, Факултет за SТЕМ образовање, иновације и глобалне студије, ДЦУ Институт за образовање, Даблин) и проф. др Данијела Петровић Граовац (Педагошки факултет у Сомбору, Универзитет у Новом Саду).

На Конференцији је одржано укупно шест сесија и радионица под називом „SТЕАМ + А холистички приступ: уметничке праксе у SТЕАМ образовању“, на којима су представљени резултати најновијих истраживања, изузетни примери добре праксе и најсавременији трендови у области SТЕАМ и SТЕАМ+X приступа у образовању: од примене 3Д моделовања, геогебре и дигитализације у образовању, преко интеграције језика, музичке и ликовне уметности са дисциплинама SТЕМ подручја, до примене истраживачке и пројектне наставе  у оквиру  SТЕАМ + X приступа у образовању од предшколског до универзитетског нивоа. Надахнута предавања по позиву су одржали: Младен Шљивовић (Гимназија Зајечар), др Милица Лазић (Филозофски факултет, Универзитет у Новом Саду), проф. др Јасна Адамов (Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду) и др Сања Балаћ (Педагошки факултет у Сомбору, Универзитет у Новом Саду). Посетиоци Конференције су се могли уверити у значај и популарност SТЕАМ/ SТЕАМ + X приступа у образовању и стећи увид у широки спектар могућих начина његове имплементације у наставни процес. Рад учесника Конференције се завршио Округлим столом под називом „SТЕАМ + R: научна евиденција и перспектива практичара“, на коме су представљени резултати истраживања спроведеног у оквиру пројекта „Креирање окружења са примену SТRЕАМ-а – корак ка ЕУ“, финансираног од стране Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност. Након излагања резултата истраживања које се односило на истраживање ставова наставника о карактеристикама, захтевима, доприносима, ограничењима и недостацима STREAM приступа у образовању, уследила је дискусија о изазовима и актуелним проблемима у STEAM образовању, којом је скуп затворен.

Утисци учесника:

  • „Ugodno sam se osjećala, oduševljena sam prijaznošću, dobrodošlicom i organizacijom. Prijavit ću se i iduću godinu.“
  • „Надам се што већем броју оваквих сручних скупова.“
  • „Ova konferencija je bila jedinstvena prilika da se na našim prostorima čuju neki od najeminentnijih naučnika iz oblasti STE(A)M obrazovanja, a da se ujedno upoznamo i sa primerima koji su zaživeli i u realnim obrazovnim situacijama. Besprekorno organizovana, zanimljiva, nadahnuta, inspirativna, svakako konferencija koja ce se pamtiti.“
  • „Све похвале за целокупну организацију, само тако наставите!“
  • „Izrazito sam zahvalna i ugodno iznenađena na lijepom gostoprimstvu. Osjećala sam se ugodno i opušteno. Svaka pohvala za organizaciju konferencije. Dolazim i sljedeći put. Hvala!“
  • „Odlična organizacija. Zaista je bilo poučno.“
  • „Izuzetno zanimljiva i inspirativna konferencija.“
  • „Radujemo se sledećoj konferenciji!“
  • „Skup je bio kvalitetan i koristan za unapređenje nastavne prakse.“
  • „Drago mi je da je došlo do saradnje između Udruženja učitelja i Pedagoškog fakulteta. Volela bih da se takva saradnja i ubuduće nastavi.“
  • „Pod utiskom sam i danas, hvala vam na odličnom skupu, svaka pohvala. Hvala i što ste mi omogućili da budem deo konferencije.“
  • „Sve je bilo izvrsno.“
  • „Zaista dobra organizacija!“
  • „Odličan početak.“
  • „Konferencija održana je s punim uspehom, pružajući izuzetno zanimljiva i kvalitetna predavanja i diskusije. Rad organizatora je bio besprekoran, što je doprinelo visokom nivou profesionalizma i efikasnosti tokom događaja. Svaka tema je bila obrađena sa pažnjom i stručnošću, što je omogućilo učesnicima da steknu dublje uvide i razumevanje ključnih aspekata STEAM + X oblasti. Čestitke organizacionom timu na izvanrednom radu i nadam se da će se ovakvi događaji nastaviti u budućnosti kako bismo zajedno produbili naše znanje i doprineli razvoju ove dinamične oblasti.“

STEAM otvaranje 1

STEAM 2

STEAM 3

STEAM 4

STEAM 6 2

STEAM 7

STEAM 8

STEAM 9

STEAM 5

 

ППМ програм

педагошко-психолошког-методичког

образовања наставника

прочитај више

еПеф Студент

веб апликација за пријаву испита

еПЕФ

Студентски дом

у Студентском дому обезбеђен је смештај за 140 студената

прочитај више

Историја и традиција

Факултет баштини традицију учитељске школе "НОРМА" од 1778. године

прочитај више