Модели наставне интеграције у пракси: „Мој нови друг је Ром – упознајте га!“ (тематски наставни дан)
У оквиру научноистраживачког пројекта "Остваривање концепта права детета кроз образовну инклузију ромских ученика у Војводини: значај професионалне припреме будућих учитеља" у среду, 6. марта 2024. г. реализован је практични наставни рад са ученицима одељења IV1, учитељице Тање Колар (ОШ Аврам Мразовић у Сомбору).
Интегрисане садржаје предмета који се изучавају у разредној настави моделовале су и реализовале студенткиње ЈОВАНА АБАЏИЋ и МИНА ПАНИН, уз помоћ својих ментора - професора методике познавања друштва, музичке културе и математике (проф. др Александра Трбојевић, проф. др Биљана Јеремић, проф. др Бојан Лазић).
Учеснике је поздравио декан факултета, проф. др Саша Марковић и поручио да је значај другарстава и разумевања различитости међу нама од немерљиве животне важности.
Приказани тематски дан указао је на методичке стратегије којима је могуће обликовати наставни процес у коме се упознају, разумеју и уважавају идентитети - како сопственог народа, тако и других, са којима делимо животе. Кроз афирмацију културне баштине ромског народа стварају се услови да ови ученици буду боље прихваћени у својим школским колективима и остваре значајнија образовна постигнућа.